Opptredener

24.

Julegudstjeneste

I år er det ikke påmelding til julegudstjenestene. Rullestolbrukere, og andre som vanskelig kan stå i kø, kan stille seg på siden av køen, sammen med en ledsager, og slippe inn etter anvisning fra kirkevert.
Vi gjør oppmerksom på at det ikke er anledning til å holde av plasser for deltakere som ankommer senere.
Vi forventer at gudstjenestene kan bli fullsatt, slik at sent ankomne ikke kommer inn. Erfaringsmessig er det størst oppslutning om gudstjenesten kl. 14:00.

Dørene åpner:

Ca. 15:15 - for gudstjenesten i Nidarosdomen kl. 16:00.

Denne direkteoverføres i NRK1 (fjernsyn).

Det er trinnløs inngang.
Med unntak av rullestolplasser (med tilhørende ledsagerplass) flere steder i kirken, tilbyr vi ikke reservasjon av særskilte plasser.
Det er teleslynge i hele kirken. Dette fungerer best om man sitter lengst framme, mot alteret. Korsang og orgel er akustisk og forsterkes ikke.
HC-toalett finnes i kjelleren - med heis ned like sør for hovedorgelet (under rosevinduet) i vest.

24.

Dørene åpner:

Ca. 13.15 - for gudstjenesten i Nidarosdomen kl. 14:00.

Ca. 15:15 - for gudstjenesten i Nidarosdomen kl. 16:00.

Denne gudstjenesten filmes av NRK som generalprøve/backup for den direkteoverførte gudstjenesten kl 16.

Det er trinnløs inngang.

10.

Vi synger julen inn

Opplev julemagien med Nidarosdomens Guttekors tradisjonelle konsert "Vi synger julen inn" den 10. desember 2023, fra kl. 18:00 til 19:30 i Nidarosdomen. Konserten er et samarbeid med TrondheimSolistene og fiolinist Joakim Røbergshagen. Ta en pause fra julestresset og nyt uforglemmelige fremføringer av kjent julemusikk av Norges eldste guttekor. Dirigent Thomas Berg-Juul har skreddersydd et utsøkt repertoar for 2023 som garantert vil vekke julestemning. Dørene åpner ca. 45 minutter før konserten. Billetter eks gebyr: Voksne kr 455, Studenter kr 275, Barn (3-15 år) kr 250.

9.

Vi synger julen inn

Opplev julemagien med Nidarosdomens Guttekors tradisjonelle konsert "Vi synger julen inn" den 9. desember 2023, fra kl. 18:00 til 19:30 i Nidarosdomen. Konserten er et samarbeid med TrondheimSolistene og fiolinist Joakim Røbergshagen. Ta en pause fra julestresset og nyt uforglemmelige fremføringer av kjent julemusikk av Norges eldste guttekor. Dirigent Thomas Berg-Juul har skreddersydd et utsøkt repertoar for 2023 som garantert vil vekke julestemning. Dørene åpner ca. 45 minutter før konserten. Billetter eks gebyr: Voksne kr 455, Studenter kr 275, Barn (3-15 år) kr 250.

9.

Vi synger julen inn

Opplev julemagien med Nidarosdomens Guttekors tradisjonelle konsert "Vi synger julen inn" den 9. desember 2023, fra kl. 15:00 til 16:30 i Nidarosdomen. Konserten er et samarbeid med TrondheimSolistene og fiolinist Joakim Røbergshagen. Ta en pause fra julestresset og nyt uforglemmelige fremføringer av kjent julemusikk av Norges eldste guttekor. Dirigent Thomas Berg-Juul har skreddersydd et utsøkt repertoar for 2023 som garantert vil vekke julestemning. Dørene åpner ca. 45 minutter før konserten. Billetter eks gebyr: Voksne kr 455, Studenter kr 275, Barn (3-15 år) kr 250.

8.

Vi synger julen inn

Opplev julemagien med Nidarosdomens Guttekors tradisjonelle konsert "Vi synger julen inn" den 8. desember 2023, fra kl. 18:00 til 19:30 i Nidarosdomen. Konserten er et samarbeid med TrondheimSolistene og fiolinist Joakim Røbergshagen. Ta en pause fra julestresset og nyt uforglemmelige fremføringer av kjent julemusikk av Norges eldste guttekor. Dirigent Thomas Berg-Juul har skreddersydd et utsøkt repertoar for 2023 som garantert vil vekke julestemning. Dørene åpner ca. 45 minutter før konserten. Billetter eks gebyr: Voksne kr 455, Studenter kr 275, Barn (3-15 år) kr 250.

Vennskapskonsert med Stuttgarter Hymnus Chorknaben
jun.
3.

Vennskapskonsert med Stuttgarter Hymnus Chorknaben

Fri inngang. Kollekt ved utgangen til dekning av kostnadene.

Stuttgarter Hymnus Chorknaben

Bli med på en magisk kveld med kormusikk når to anerkjente guttekor slår seg sammen i den flotte Nidarosdomen!

Korene kommer til å synge sammen og hver for seg. Koret fra Stuttgart har med seg verk av Schütz, Bruckner og Bach. Et av høydepunktene i konserten blir når begge kor står sammen og synger Magnificat i A av Stanford, et verk som passer utmerket til Nidarosdomen og orgelet sitt.

Stuttgarter Hymnus Chorknaben er et anerkjent tysk guttekor grunnlagt i 1900 og basert i Stuttgart. Koret er kjent for sin høye musikalske kvalitet og har en rik historie med opptredener over hele verden. Med et repertoar som spenner fra klassisk kirkemusikk til moderne komposisjoner, har Stuttgarter Hymnus Chorknaben et sterkt fokus på musikalsk utdannelse og utvikling av sine unge sangere. Korets lidenskap for musikk og engasjement for kulturell utveksling har gitt dem et internasjonalt ry som en av Europas ledende guttekor.

Korets reise er gjort mulig gjennom generøs støtte av Goethe-Institut og Lechler Stiftung.

MEDVIRKENDE

Nidarosdomens Guttekor, dirigent Thomas Berg-Juul